Zimowy wypoczynek z biurem turystycznym
Podczas pobytu w Egipcie mieliśmy kilka zastrzeżeń i uwag do standardu wycieczki, na które rezydent w ogóle nie zareagował. Po trzech miesiącach od powrotu złożyłem w biurze turystycznym T. w Warszawie reklamację i do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi. Czy to, że zgłosiłem reklamację stosunkowo późno, ma znaczenie, czy np. biuro może jej nie uznać?
Termin przedawnienia roszczeń z tytułu umowy o świadczenie usług turystycznych wynosi 10 lat zgodnie z art. 118 kodeksu cywilnego. Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług turystycznych reklamację trzeba jednak zgłosić niezwłocznie, tzn. najczęściej jeszcze podczas wyjazdu, pilotowi lub rezydentowi biura podróży. Jeśli reklamacja nie zostanie uznana, klient po powrocie powinien złożyć ją na piśmie do organizatora wyjazdu. Biuro powinno ustosunkować się do roszczeń w terminie 30 dni.
Minął 30-dniowy termin od złożenia reklamacji (przewidziany w art. 20 ust. 5 i 6 ustawy o usługach turystycznych), a biuro nie ustosunkowało się do moich zastrzeżeń. Czy mogę przyjąć, że moja...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta