Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Z podatnika - społecznik

16 stycznia 2006 | Kraj | NM
źródło: Nieznane

Dobroczynność Z podatnika - społecznik W zeszłym roku daliśmy na cele społeczne 42 milionów, choć mogliśmy przeznaczyć aż 300 milionów. Hasło kampanii to „Mały wielki procent”

Dlatego TVP rozpoczyna kampanię informacyjną dotyczącą jednego procentu. W trzydziestosekundowych spotach pojawiają się prawdziwi darczyńcy, którzy powiedzą, na co przeznaczyli swój jeden procent. W ten sposób telewizja chce przypomnieć Polakom, że mogą jeden procent podatku - zamiast oddawać państwu - przekazać organizacjom pozarządowym. Taką możliwość mamy od 1 stycznia 2004 r.

W ubiegłym roku jeden procent swoich podatków podarowało na cele społeczne 4 proc. podatników. Przekazali ponad 40 mln zł. - Ale można zdobyć 300 mln zł od 23 milionów Polaków, którzy płacą podatki. To nasz moralny obowiązek - mówi Tomasz Schimanek z Akademii Rozwoju Filantropii.

W Polsce działa 4 tys. organizacji pożytku publicznego, którym można przekazywać pieniądze.

maz
Brak okładki

Wydanie: 3739

Spis treści
Zamów abonament