Rynek oprogramowania dla małych i średnich firm
Rynek oprogramowania dla małych i średnich firm w Polsce nie doczekał się jeszcze systematycznych badań. Jak twierdzi Andrzej Dyżewski z agencji badawczej DiS, rynek rozwiązań informatycznych dla tego typu firm jest jeszcze zbyt rozdrobniony, by można było łatwo i szybko przeprowadzić jego analizę.
- Obawiam się, że porządne analizy za ubiegły rok zaprezentujemy dopiero w drugiej połowie 2006 r. - dodaje.
Wspólne analizowanie rynku dla małych i średnich przedsiębiorstw daje nieprawdziwy obraz, ponieważ są to grupy firm, które trudno ze sobą porównywać. Dowodem na to jest chociażby ilościowy wzrost nakładów na informatykę. W średnim przedsiębiorstwie rocznie wydaje się na nią średnio 700 tys. zł, podczas gdy w małej firmie nie więcej niż 350 zł.
Duzi wchodzą na rynekPonad 75 proc. całego rynku oprogramowania wspomagającego zarządzanie dla małych i średnich firm, jak ocenia agencja DiS, należy do lokalnych, zwykle niewielkich dostawców. Cały rynek tego typu systemów w Polsce, według szacunkowych danych IFS, ma wartość 120 mln...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta