Coraz więcej markowego sprzętu w polskich firmach
W ubiegłym roku producenci sprzedali ponad 200 mln komputerów. Według Gartnera na światowy rynek trafiło ich 218 mln, według IDC - 208 mln.
Producenci na krajowym rynku PC odnotowali dobre wyniki. Łącznie na polski rynek w ubiegłym roku trafiło ponad 1,8 mln komputerów. Liderem był Hewlett-Packard, drugie miejsce zajął tajwański Acer, trzecie NTT. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Fujitsu Siemens oraz Dell.
Od sierpnia ubiegłego roku, po przejęciu działu komputerów osobistych przez Lenovo, także w naszym kraju sprzedawane są nowe komputery i notebooki tej firmy. Sygnowane są zarówno logo Lenovo, jak i IBM. Jak twierdzi prezes Lenovo Polska Marek Borówka, firma kieruje swoją ofertę przede wszystkim do sektora małych i średnich przedsiębiorstw, dopiero w drugiej kolejności do klientów indywidualnych. Na polskim rynku w tym roku zaczną być jednak sprzedawane już od drugiego kwartału komputery z samodzielnym logo Lenovo.
Od połowy 2004 roku na światowym rynku utrzymuje się rosnący popyt na notebooki. Jak wynika z badań IDC, na rynku komputerów w tym roku należy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta