W sieci handluje się inaczej
Przedsiębiorcom i usługodawcom przypominamy podstawowe zasady dotyczące obrotu w Internecie, czyli przy zawieraniu umów na odległość.
Firma sprzedająca swoje produkty przez Internet musi mieć regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną. Trzeba go nieodpłatnie udostępniać potencjalnym klientom przed zawarciem umowy. Z reguły polega to na umieszczeniu jego treści na stronie internetowej sklepu w miejscu, które klient łatwo zauważy. Także usługodawca musi działać zgodnie z regulaminem.
W regulaminie trzeba podać m.in. rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną, a także warunki ich świadczenia (w tym wymagania techniczne oraz klauzulę o zakazie dostarczania treści o charakterze bezprawnym). Ponadto regulamin musi określać warunki zawierania i rozwiązywania umów oraz tryb postępowania reklamacyjnego.
Dokładnie poinformuj o firmieKonieczność posiadania regulaminu to niejedyny wymóg dla usługodawcy. Musi on też w sposób wyraźny, jednoznaczny i dostępny podawać klientowi podstawowe informacje o sobie. Najprostszy i najczęściej stosowany przez firmy sposób to umieszczenie ich na własnej stronie internetowej....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta