Kryteria oceny ofert decydują o tym, kto zdobędzie zamówienie
Zamawiający ma prawo sam je określać, może też przypisywać dowolną wagę poszczególnym kryteriom.
Nie może jednak łamać naczelnych zasad zamówień publicznych - uczciwej konkurencji i równego traktowania uczestników przetargów.
Już w ogłoszeniuO tym, jakie są kryteria oceny ofert oraz jakie przypisano im znaczenie, przedsiębiorca ma prawo dowiedzieć się już z ogłoszenia. Przesądzają o tym: art. 41 prawa zamówień publicznych (przy przetargu nieograniczonym), art. 48 pzp (przy przetargu ograniczonym), art. 56 pzp (przy negocjacjach z ogłoszeniem). Brak tych informacji oznacza, że postępowanie powinno zostać unieważnione.
Zarówno kryteria, jak i ich znaczenie muszą zostać powtórzone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dodatkowo pojawia się w niej sposób oceny ofert, czyli opis wyjaśniający, jak zamawiający będzie oceniał oferty.
Zamawiający nie ma prawa zmienić raz podanych kryteriów. Zakazuje tego art. 38 ust. 5 pzp. Wyjątkiem od tej zasady są negocjacje z ogłoszeniem. Art. 58 pzp pozwala bowiem modyfikować zarówno...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta