Za wadliwy towar musi być rekompensata
Niezgodność towaru z normami to oczywista wada prawna. Tak wyjaśnił Sąd Najwyższy w wyroku z 9 marca 2006 roku (sygn. CSK 147/05).
Dyskwalifikujące badaniaTowarem obciążonym taką wadą okazało się mydło w płynie. Jego producent zawarł w kwietniu 2003 r. umowę sprzedaży mydła ze spółką szwedzką z siedzibą w Goeteborgu. Ta zamierzała rozprowadzać je w szwedzkich marketach.
Umowa zawierała klauzulę, że zamawiający może od niej odstąpić, gdy towar ma wady, a dostawca nie będzie odpowiedzialny za utratę przez niego przyszłych zysków.
Na podstawie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta