Szpitalny pacjent nie może być adresatem reklam
Przesądził o tym Sejm w minioną środę, wprowadzając poprawki do ustawy o zakładach opieki zdrowotnej. Zmieniana była ona dotychczas ponad 40 razy. W ślad za przekształceniami w życiu gospodarczym i społecznym, a także zmianami wizji funkcjonowania służby zdrowia, modyfikowany jest ustrój szpitali i przychodni oraz ich obowiązki. W tych dniach kolejna nowela ustawy wchodzi w życie.
Obowiązują od 4 czerwcaDopiero w niedzielę weszły w życie przepisy z ustawy o zakładach opieki zdrowotnej, uchwalone 14 maja 2004 r. (Dz. U. z 2006 r. nr 75, poz. 518). Nowelizacja ta prawie dwa lata czekała na podpis głowy państwa, gdyż poprzedni prezydent zwrócił się do Trybunału Konstytucyjnego o zbadanie jej zgodności z konstytucją. Po pozytywnym wyroku Trybunału, obecny podpisał ją 18 kwietnia 2006 r.
Jej przepisy przesądzają, że żaden zakład opieki zdrowotnej (dalej: ZOZ) - publiczny i niepubliczny, ani nikt inny na jego terenie, nie może prowadzić działalności uciążliwej dla chorego, a także żadnej innej, która...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta