Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bez obwodnicy będzie katastrofa

20 lipca 2006 | Warszawa | KM
źródło: Nieznane

DROGI Bez obwodnicy będzie katastrofa Protesty mieszkańców i paraliż decyzyjny blokują budowę ekspresowej obwodnicy Warszawy. Jak będzie wyglądała stolica w 2025 roku, jeśli drogowy pierścień nie powstanie?

- Jeśli nie ruszy w końcu budowa ekspresowej obwodnicy i nowych wjazdów do miasta, możemy się spodziewać komunikacyjnej katastrofy - twierdzi Wojciech Dąbrowski, szef mazowieckiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Jeszcze kilka lat zaniechań i na naszych oczach Warszawa z miasta stołecznego zmieni się w europejski zaścianek - alarmuje.

Niewydolny stołeczny układ drogowy już nie radzi sobie z natężeniem ruchu. W ciągu doby mostem Grota-Roweckiego przejeżdża ponad 145 tys. pojazdów (to wynik porównywalny z ruchem na zachodnich autostradach).

Według Instytutu Ochrony Środowiska przekroczenie hałasu w dzień i w nocy to w obszarze śródmiejskim nawet 20 decybeli (norma dzienna to 60, a nocna 50 decybeli).

W stolicy na tysiąc mieszkańców przypada już 529 samochodów, a ich liczba zwiększa się z roku na rok. Przez Warszawę przejeżdża codziennie prawie 700 tysięcy pojazdów spoza granic miasta. W godzinach szczytu zatłoczenie najruchliwszych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3894

Spis treści

Ekonomia

Akweny mają być czystsze
Allianz zwalnia w Europie
Ben Bernanke wstrząsnął rynkiem
Bez sankcji za złotą akcję
Boom na rynku długów
Bumars w Iraku
Ceny nie zawsze muszą rosnąć
Cytat dnia
Czy inne firmy pójdą w ślady IBM
Czy uchwała była sfałszowana
Dalszy ciąg stabilizacji
Dobre wyniki Apple
Dobre wyniki banków w USA
Duży inwestor sprzedał akcje
Elektrownia na słońce
Europa eksportuje kapitały
Eurotunnel poprawia wynik
Famur: umowa z Siewierstalem
Francja przed sądem
GAZPROM MA MONOPOL
Groźby z Brukseli
Ile za Dominet Bank
Impuls z USA
Interes konsumentów jest najważniejszy
Inwestorzy odetchnęli
Inwestycje w sodę i tworzywa
Komentarz giełdowy
LG Philips i Sharp przyciągają kolejne firmy
List do arbitrażu
Luksemburg na cenzurowanym
Miliardy lecą do Boeinga
Narodziny Superjeta 100
Nie wiemy, co chcemy chronić, więc ryzykujemy pieniądze
Niemcy korygują wielkość deficytu budżetowego
Niewidzialny sposób na złodzieja
Nordea Finance: więcej maszyn
Novartis w USA
PZU: wniosek do KNUiFE
Parasol ING
Po pierwsze kredyty mieszkaniowe
Przybyło 600 tysięcy pojazdów
Radarowe hity z Bumaru
Ruch w fabrykach i na budowach
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Samolotem nie zawsze szybciej
Sikorsky modernizuje śmigłowce
Skromny debiut rosyjskiego giganta
Spokojniej na rynku ropy
Strefa wykorzystana w całości
Telewizor gigant
Uziemiony Airbus
Varig: wierzyciele nie chcą planu
W Polsce jest mniej bankructw
WIG20 zyskał 0,6 proc.
Więcej na reklamę aut
Wydarzenia dnia
Wyniki lepsze od oczekiwań
Węglokoks zaradzi kłopotom firmy
Z BGK odchodzą Herbst i Czekaj
Za duże projekty dla małych i średnich
Zawieszony wyrok za pieluchy
Załamanie kursu Yahoo
Zmiana oferty po fuzji
Zamów abonament