Walka o rynek
Walka o rynek
Zamieszanie wokół kolejnych bestsellerowych pozycji z dziedziny zarządzania i biznesu pokazuje, w jak dużym stopniu firmy konsultingowe ulegają obsesji produkowania coraz to nowych pomysłów i idei. Kiedy Fred Wiersema, wiceprezes firmy CSC Index oraz jej współpracownik i niezależny konsultant, Michael Treacy, opublikowali na początku br. książkę pod tytułem "Dyscyplina rynkowych liderów", wielu ludzi miało wątpliwości czy zdobędzie ona powodzenie. Tymczasem mimo mieszanych ocen, książka sama stała się rynkowym liderem, pozostając przez 15 miesięcy na 5. miejscu listy bestsellerów wpływowego "New Jork Timesa".
Jest powszechną praktyką, że firmy konsultingowe kupują większą liczbę książek pisanych przez własnych pracowników, aby potem ofiarowywać je swoim klientom jako darmowe premie, a przy okazji stwarzać wrażenie, że istnieje wyjątkowo duży popyt na to właśnie wydawnictwo. W tym roku firma Gemini kupiła przynajmniej 5 tys. egzemplarzy " Transformacji organizacji", książki napisanej przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta