Jak media powinny nas uczyć
Można się z taką opinią zgodzić w przypadku mediów publicznych. Misja, jaką mają one do wypełnienia, obejmuje edukację w ogóle, a więc i ekonomiczną. Ale od mediów prywatnych nie można się tego domagać . Z ich punktu widzenia dostarczanie wiedzy ekonomicznej ma sens jedynie wówczas, gdy czytelnicy (słuchacze, widzowie) zgłaszają na nią zapotrzebowanie.
To zapotrzebowanie dotyczy przede wszystkim finansów osobistych i pod tym względem media - choć w różnym stopniu - rzeczywiście spełniają rolę edukacyjną. Z wyjaśnianiem procesów zachodzących w gospodarce i związków między nimi jest już znacznie gorzej. Wprawdzie Jedynka w radiu publicznym poświęca tym sprawom dużo uwagi, ale z prywatnej TVN o funkcjonowaniu gospodarki widz może się dowiedzieć więcej niż z TVP.
Złote lata 90.W mediach edukacja ekonomiczna złoty okres przeżywała na początku transformacji. Prasa,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta