Firmy zapłacą za ochronę dzieci
Empik, jedna z największych sieci sprzedaży multimediów w kraju, ma w ofercie dwa miliony artykułów. Gdyby ustawa o ochronie małoletnich przed szkodliwymi treściami prezentowanymi w środkach masowego komunikowania weszła w życie, to dostawcy Empiku musieliby zapłacić 200 mln zł za samo zgłoszenie produktów do centralnego katalogu, który będzie prowadzić nowa instytucja Centrum Dobrych Mediów (jej roczny koszt działania szacuje się na 2 mln zł). Taki może być koszt ustawy, która ma zapobiegać demoralizacji dzieci i młodzieży przez drastyczne przekazy medialne.
Od gier po reklamęProjekt ustawy nakłada m.in. na stacje telewizyjne, radiowe, nadawców internetowych, wydawców prasy, firmy reklamy zewnętrznej, producentów gier komputerowych oraz dystrybutorów filmów obowiązek klasyfikacji swoich produktów.
Każdy produkt ma być oznakowany, dzięki czemu dowiemy się, dla osób w jakim wieku jest on dostępny....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta