Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmy zapłacą za ochronę dzieci

02 listopada 2006 | Ekonomia | ŁD
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

MEDIA Sejm pracuje nad ustawą, która ma zapobiec demoralizacji młodych ludzi Firmy zapłacą za ochronę dzieci Posłowie chcą narzucić firmom medialnym obowiązek znakowania swoich produktów sprzedawanych w Polsce. Będzie to je kosztowało co najmniej kilkaset milionów złotych

Empik, jedna z największych sieci sprzedaży multimediów w kraju, ma w ofercie dwa miliony artykułów. Gdyby ustawa o ochronie małoletnich przed szkodliwymi treściami prezentowanymi w środkach masowego komunikowania weszła w życie, to dostawcy Empiku musieliby zapłacić 200 mln zł za samo zgłoszenie produktów do centralnego katalogu, który będzie prowadzić nowa instytucja Centrum Dobrych Mediów (jej roczny koszt działania szacuje się na 2 mln zł). Taki może być koszt ustawy, która ma zapobiegać demoralizacji dzieci i młodzieży przez drastyczne przekazy medialne.

Od gier po reklamę

Projekt ustawy nakłada m.in. na stacje telewizyjne, radiowe, nadawców internetowych, wydawców prasy, firmy reklamy zewnętrznej, producentów gier komputerowych oraz dystrybutorów filmów obowiązek klasyfikacji swoich produktów.

Każdy produkt ma być oznakowany, dzięki czemu dowiemy się, dla osób w jakim wieku jest on dostępny....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3982

Spis treści
Zamów abonament