Reklama miasta przyciąga nowych inwestorów
Na początku lat 90. Ryszard Chomicz, wójt malutkich Kobierzyc pod Wrocławiem, wynajął helikopter, zrobił zdjęcia autostradowego węzła bielańskiego i rozesłał je do inwestorów na całym świecie. Wszyscy pukali się w czoło, a tymczasem u wójta pojawili się Cadbury, Cargill, Ikea i kilkanaście innych koncernów. Kobierzyce wkrótce stały się jedną z najbogatszych gmin w Polsce.
Dziś takie działania podejmuje coraz więcej samorządów, bo widzą, że przynosi to wymierne korzyści. - Z naszych obserwacji wynika, że miasta coraz więcej przeznaczają na promocję. Jest ona także bardziej zróżnicowana. Nie ogranicza się, jak kiedyś, wyłącznie do broszur informacyjnych - mówi Andrzej Porawski, dyrektor biura Związku Miast Polskich. Według ankiety "Rz" samorządy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta