Reklamy nie będą mogły oszukiwać kupujących
Taki ma być efekt ustawy o zwalczaniu nieuczciwych praktyk handlowych. Jej projekt przygotował Urząd Ochrony Konkurencji. Ma ona wzmocnić ochronę klientów atakowanych przez przedsiębiorców reklamami i różnymi przekazami marketingowymi. Dotychczasowe przepisy okazały się niewystarczające. W projekcie znajdziemy całą listę praktyk, które będą zakazane. - Dla przedsiębiorcy istotne jest, że wszystkie kampanie reklamowe kierowane do konsumentów po wejściu w życie ustawy będą musiały uwzględniać również te wymagania, a nie tylko regulacje dotyczące reklamy -mówi dr Arkadiusz Michalak z kancelarii Sołtysiński, Kawecki & Szlęzak. Na czarnej liście są znane z gazetek promocyjnych supermarketów tzw. reklamy-przynęty, które mają nakłonić klienta do jak najszybszego zakupu. Ogłasza się promocje ograniczone w czasie lub dotyczące niewielkiej ilości towarów, podczas gdy w rzeczywistości ilość produktów jest minimalna (lub w ogóle nie ma ich w ofercie) albo sprzedaje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta