"Metropol" zniknie z polskiego rynku
Powodem tej decyzji jest trudny, konkurencyjny polski rynek prasy i reklamy prasowej. Koncern, który wydaje bezpłatne dzienniki w 20 krajach na świecie, chce w ten sposób poprawić wyniki finansowe. W trzecim kwartale minionego roku firma odnotowała 8,9 mln dol. straty operacyjnej, a jej zysk netto wyniósł 2,6 mln dol. Zanim Metro International zdecydowało o wycofaniu się z Polski, we wrześniu sprzedało swój tytuł w Finlandii na zasadach franczyzy grupie SanomaWSOY. Jak podają Media Marketing Polska, przychody operacyjne spółki TPP wydającej "Metropol" w 2005 r. wyniosły blisko 17 mln zł. Firma zanotowała w tym czasie ponad 12 mln zł strat. W TPP zatrudnionych jest 70 osób. Zamknięcie tej spółki będzie kosztować do końca marca 2,5 mln dolarów.
ele