Kupujemy coraz więcej krajowych ciuchów
Według danych Polskiej Izby Tekstylno-Odzieżowej rok 2006 było bardziej udany niż poprzedni. Wartość produkcji sprzedanej przekroczyła 6,6 mld zł i była o 3 proc. większa niż w 2005 r. Zysk netto wzrósł o ponad 50 proc. O jedną piątą zwiększyły się nakłady inwestycyjne.
Tadeusz Wawrzyniak, prezes Polskiej Izby Tekstylno-Odzieżowej, zwraca uwagę, że Polacy nie tylko kupują coraz więcej ubrań, ale także coraz częściej szukają modnych, starannie wykonanych i z lepszych tkanin. - Niska cena przestała być czynnikiem decydującym o zakupie - podkreśla Wawrzyniak. - Zwiększa się przy tym zainteresowanie wyrobami znanych marek.
Dobre prognozyWzrost przychodów, który uzyskały największe firmy, znacznie przekracza średnią dla całej branży. Dobre wyniki mają zarówno przedsiębiorstwa, które same szyją odzież i jednocześnie rozwijają własne sieci handlowe, na przykład Vistula & Wólczanka czy Bytom, jak i organizatorzy produkcji oraz dystrybutorzy, m.in. Artman, Monnari, LPP, KAN.
Zwiększona sprzedaż to także wynik rozwoju własnych sieci handlowych. Wiele spółek spodziewa się, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta