Notebooki podbijają polski rynek
Zdecydowana większość nowego sprzętu trafiła do firm i instytucji - aż 78 proc. sprzedaży (blisko 655 tys.), co stanowi wzrost o prawie 31 proc., w stosunku do IV kw. 2005 r. Prywatni odbiorcy kupili w tym samym czasie ponad 184 tys. komputerów, o blisko 52 proc. więcej niż przed rokiem.
Według danych Gartnera HP sprzedał ponad 217 tys. sztuk w całym roku 2006. W kategorii komputerów przenośnych miejsce numer jeden utrzymał Acer.
Świetne wyniki sprzedaży osiągnęli polscy producenci, choć wydawało się w ubiegłych latach, że sprzedaż sprzętu niemarkowego będzie systematycznie spadać. Na przekór temu dawno na rynku tych urządzeń nie było tak wysokiego wzrostu. Sprzedaż składaków zwiększyła się o 11 proc.
Według IDC w I kw. 2007 roku sprzedaż pecetów wzrosła o 10,9 proc., do 58,9 mln sztuk. Udział HP - lidera światowego rynku - wzrósł do 16,5 proc. Wicelider - Dell - zanotował spadek do 15,2 proc. Kolejne miejsca zajęły firmy Acer i Lenovo (po 6,7 proc.) oraz Toshiba (4,3 proc.). Natomiast według analityków Gartner światowa sprzedaż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta