Lojalny klient i lojalny pracownik -- szansa dla polskich banków
Lojalny klient i lojalny pracownik -- szansa dla polskich banków
Podpisany przez Polskę układ o stowarzyszeniu z Unią Europejską nakłada na nasz kraj obowiązek zniesienia w roku 1997 większości ograniczeń dotyczących swobodnego działania na naszym rynku zagranicznych (zachodnich) instytucji finansowych. Pomimo istniejących ograniczeń wiele zachodnich banków już dzisiaj otwiera przedstawicielstwa i oddziały. Świadczyć to może o dużej atrakcyjności polskiego rynku.
W dyskusjach na temat szans polskiego systemu bankowego w konfrontacji z bankami zachodnimi po 1997 roku, zwraca się uwagę głównie na aspekt wielkości banku z punktu widzenia jego funduszy własnych. Kapitał, którym dysponuje bank, jest niesłychanie istotnym elementem jego pozycji na rynku usług finansowych oraz możliwości skutecznego i efektywnego działania. Dążąc do wzmocnienia finansowego (np. poprzez konsolidację) nie należy zapominać, że dla naszych potencjalnych konkurentów z Zachodu długo jeszcze będziemy z punktu widzenia funduszy własnych bankami małymi czy też średnimi i pod tym względem nie mamy chyba większych szans konkurowania z nimi.
Skoro nie wielkość, to jakość
W budowaniu strategii dla polskiego systemu bankowego należy kłaść nacisk przede wszystkim na aspekt jakościowy zmian w jego obrębie i to jest naszą szansą w konfrontacji z bankami zachodnimi.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta