Koszty odliczymy już na starcie
Tak, jeśli inwestycje wiążą się z założeniem i rozwojem firmy. Oczywiste jest, że niektóre wydatki (np. opłatę za wpis do ewidencji) musimy ponieść jeszcze przed startem.
W zależności od tego, co kupujemy, różny będzie sposób rozliczenia.
Towary do remanentuJeśli jeszcze przed rozpoczęciem działalności kupiliśmy towary handlowe lub materiały (tzw. środki obrotowe), powinniśmy wpisać je do remanentu (spisu z natury). Jego wartość możemy wykazać w kolumnie 16 księgi. Nie dodajemy go bowiem do kosztów. Rozliczymy go jednak przy ustalaniu rocznego dochodu (albo zaliczek opłacanych w ciągu roku - jeżeli sporządzimy następny remanent).
W remanencie musimy uwzględnić towary handlowe, materiały (surowce) podstawowe i pomocnicze, półwyroby, wyroby gotowe,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta