Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koszty odliczymy już na starcie

03 września 2007 | Dobra firma | Przemysław Wojtasik

JAK ROZLICZYĆ WYDATKI NA ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI Koszty odliczymy już na starcie Przygodę z biznesem zaczynamy z reguły od nakładów, zyski pojawiają się później. Czy możemy odliczyć koszty, nie czekając na przychody?

Tak, jeśli inwestycje wiążą się z założeniem i rozwojem firmy. Oczywiste jest, że niektóre wydatki (np. opłatę za wpis do ewidencji) musimy ponieść jeszcze przed startem.

W zależności od tego, co kupujemy, różny będzie sposób rozliczenia.

Towary do remanentu

Jeśli jeszcze przed rozpoczęciem działalności kupiliśmy towary handlowe lub materiały (tzw. środki obrotowe), powinniśmy wpisać je do remanentu (spisu z natury). Jego wartość możemy wykazać w kolumnie 16 księgi. Nie dodajemy go bowiem do kosztów. Rozliczymy go jednak przy ustalaniu rocznego dochodu (albo zaliczek opłacanych w ciągu roku - jeżeli sporządzimy następny remanent).

W remanencie musimy uwzględnić towary handlowe, materiały (surowce) podstawowe i pomocnicze, półwyroby, wyroby gotowe,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4302

Spis treści
Zamów abonament