Powstrzymać koreańską inwazję
Europejski rynek samochodowy
Powstrzymać koreańską inwazję
Kiedy w połowie lat 70. do Europy Zachodniej wkraczali Japończycy, zakładając przede wszystkim w Wielkiej Brytanii montownie samochodów, nawet przedstawiciele Komisji Europejskiej uważali, że nie ma powodów do niepokoju -- pisze "Wall Street Journal Europe" wswym wydaniu z 4 marca. Wielu wrogów zrobił sobie wówczas Jacques Calvet, szef francuskiego PSA Peugeot Citroen SA, który nazwał wówczas Wielką Brytanię japońskim lotniskowcem.
Jacques Calvet jest teraz prezesem Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów. Teraz już nikt mu nie zaprzecza, kiedy przestrzega przed inwazją koreańską. Za jej najgroźniejszy przejaw uważane są inwestycje Daewoo w Polsce i możliwość produkowania w naszym kraju taniego samochodu rodzinnego, który mógłby być eksportowany do Europy Zachodniej. "Wall Street Journal" cytuje Calveta mówiącego otwarcie, że obecna polityka inwestycyjna Polski powinna być zrewidowana, jako że nie powinno dochodzić do sytuacji, kiedy "jakiś kraj z jednej strony dąży do wstąpienia do Unii Europejskiej, z drugiej zaś wyśpiewuje miłosne serenady każdemu, kto tylko zechce zainwestować pieniądze". Jacques Calvet przed rozpoczynającym się salonem samochodowym w Genewie udzielił zresztą kilku wywiadów. We...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta