Moda na megafuzje
Niemal we wszystkich dziedzinach gospodarki
Moda na megafuzje
Fala megafuzji, która pojawiła się na początku roku, nie wydaje się zanikać. Duże firmy osłabione spadkiem zaufania konsumentów prześcigają się między sobą w ogłaszaniu informacji o łączeniach -- pisze Paul Harris z Reutera. W takich sektorach jak farmacja, środki przekazu, telekomunikacja, banki, sprzęt wojskowy dochodzi do zawierania umów, które kończą długi okres niezależnego istnienia, ale pozwalają zapewnić lepszą pozycję w przyszłości.
W marcu Ciba-Geigy i Sandoz zgodziły się połączyć w Novartis, a transakcję oceniono na 30, 09 mld USD. Większość specjalistów uznała to posunięcie za wizjonerskie, bo stwarza partnerom spokojną przyszłość. Fuzja nastąpiła za zgodą partnerów, co też jest zasadniczą zmianą wobec stylu z lat 80. , gdy poprzez wykup ze wsparciem kredytowym doszło do największej fuzji RJR Nabisco Holdings Corp. wartej 30, 6 mld USD.
Zjawisko łączenia się wielkich firm...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta