W obronie interesów konsumenta
W obronie interesów konsumenta
Jaka jest obecnie sytuacja konsumenta w Polsce, czy jego prawa i obowiązki są podobne do tych, jakie mają klienci w krajach zachodnich? Jakie zagadnienia związane z ochroną konsumenta wymagają szczególnie pilnego rozwiązania? Zapytaliśmy o to dyrektora departamentu spraw konsumenckich w Ministerstwie Przemysłu i Handlu Jerzego Owczarka.
-- W Polsce brak jest, jak dotąd, ustawowych uregulowań prawnych w dziedzinie ochrony konsumenta, a najbardziej podstawowe zagadnienia unormowane są rozporządzeniami Rady Ministrów. Obecny stan gospodarki oraz obowiązujące prawo nie pozwalają na przyjęcie koncepcji uregulowania całej tej problematyki wjednym zbiorczym akcie ustawowym. Rząd uznał więc, że najwłaściwsze będzie stopniowe opracowanie kilku ustaw szczegółowych. W dużym stopniu wzorujemy się tu na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta