O sztuce autokreacji
Przykład katowickiego Ośrodka Telewizyjnego skłania do refleksji nad kryteriami oceny telewizji publicznej. Czy powinna to być rentowność i stopa zysku, czy jakość programu.
O sztuce autokreacji
Program regionalny katowickiej telewizyjnej trójki, jaki jest, każdy widzi, dlatego zaskakująco brzmią deklaracje szefa ośrodka Rafała Szymońskiego, który u progu nowego tysiąclecia chce, aby OTV Katowice stał się najlepszą stacją regionalną w Europie. Mówi o tym publicznie, lansuje też tezę, że jest to najbardziej efektywny oddział regionalny w kraju. Katowicki ośrodek został także wyróżniony przez nowego prezesa TV, Ryszarda Miazka, który już w pierwszych dniach urzędowania publicznie, na antenie radiowej, chwalił go za znakomite efekty. Przykład katowickiego OTV skłania do refleksji nad kryteriami oceny telewizji publicznej: czy powinny to być wskaźniki takie jak stopa zysku, rentowność, czy też jakość programu. Interesujący jest też mechanizm powstawania ocen niezależnych od rzeczywistości.
Czy pochwały wynikają z perfekcyjnego opanowania przez szefa ośrodka "sztuki autokreacji", jak twierdzą jego oponenci, czy też zapracowuje się na nie np. deklarując publicznie, że może być pachołkiem prezydenta (wówczas Lecha Wałęsy) , z czego zasłynął po spotkaniu w Belwederze. Można też wybrać inną drogę, np. eksponować swe osiągnięcia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta