Informacje
Informacje
NR 146 (4400) 25 czerwca 1996
Public relations -- w skrócie PR -- jest określane jako "sztuka dotarcia z właściwą informacją do właściwego odbiorcy we właściwym momencie w celu osiągnięcia pożądanego przez nadawcę informacji efektu". Definiuje się ją jako także dostarczanie informacji o czymś lub o kimś komuś innemu. O PR mówi się również jako o sztuce wywierania wpływu na opinię poprzez rzetelne informowanie, co służyć ma budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, osoby lub produktu.
Obecnie światowy rynek public relations jest szacowany na około 3 miliardy dolarów, obroty największych na świecie agencji PR dochodziły w ubiegłym roku do 200 mln dolarów amerykańskich.
Piotr Czarnowski, szef First Public Relations, twierdzi, że PR w Polsce ma całkowicie fałszywy obraz zarówno wśród mediów, opinii publicznej, jak i samych firm, które zajmują się taką działalnością.
-- Public relations nadal się postrzega jako propagandę reklamową, fałszowanie rzeczywistości; czyli dokładnie jako to, czym klasyczne public relations nie jest. Co więcej -- ogromna rzesza firm twierdzących, że zajmuje się PR, zajmuje się właśnie reklamą i innymi formami promocji -- stwierdził Czarnowski
Pomimo tak drastycznych sformułowań można jednak przypuszczać, że sytuacja kiedyś się unormuje. Opinia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta