Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trudniej przekonać sklep niż klienta

09 lipca 1996 | Ekonomia | JB DW

Promocje towarów rynkowych

Trudniej przekonać sklep niż klienta

Promocje bardzo szybko stały się dla polskich firm ulubioną formą wspierania sprzedaży. Znacznie tańsze od kampanii reklamowych (szczególnie telewizyjnych) , najczęściej nie są zbyt trudne do przeprowadzenia, a w przypadku produkcji o ograniczonej skali lepiej trafiają do konsumentów. Dziś ilość i pomysłowość promocji jest porównywalna z tym, co się dzieje na Zachodzie -- twierdzą specjaliści od marketingu

W przeciwieństwie do kampanii reklamowych, promocje wymagają jednak ścisłej współpracy z hurtownikami i detalistami, co w Polsce jest szczególnie trudne wobec rozdrobnienia sieci handlu, małej powierzchni przeciętnego sklepu, a przede wszystkim krótkowzrocznej polityki wielu właścicieli sklepów, nastawionych przede wszystkim na wysokie marże i szybki zysk. Szefowie niektórych sklepów wręcz wolą nie korzystać z promocji, bo -- jak nam powiedziała kierowniczka supermarketu na warszawskich Bielanach "tylko wprowadzają bałagan". Kiedy indziej właściciele sklepów chętnie korzystają z dobrodziejstw promocji, uważając, że fakt iż producent przekazuje im towar po niższej cenie, wcale nie jest jednoznaczny ze sprzedawaniem tego towaru po niższych cenach także klientom. W efekcie, w wyniku własnej krótkowzroczności zadowala się więc...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 800

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Ekonomia

200 bankomatów do końca roku
AVIS dla Komisji Europejskiej
Beton inny niż wszystkie
Bilans handlowy w najbliższych latach
Ceny żywności w trzeciej dekadzie czerwca
Chase Manhattan nie chce mieć w Polsce banku
Decyduje kapitalizacja
Giełdowe wskaźniki dla branż
Groźba cukrowej obfitości
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Irlandia
Jednomiesięczna opłacalność inwestycji
KERM o nieruchomościach i polityce budowlanej
Kto nie lubi supermarketów
Lista najbiedniejszych
Margaryny stołowe i kuchenne
Nadal na czele Universal i PLI
Najbliżej i najdalej od ideału
Nowa struktura
Ozdobne doniczki
Plany wobec Europy Środkowej i Wschodniej
Po euforii oczekiwana stabilizacja
Polska mistrzem Europy
Pomoc KERM dla zakładów
Projekt reformy systemu emerytalnego rolników
Płace na Wschodzie za wysokie
Spis rzemieślników RFN
Sprostowanie
Stacje naftowe w Bułgarii i republikach bałtyckich
Szwecja
T. Św.
Trudniej przekonać sklep niż klienta
Udany debiut
W Brukseli o środkowoeuropejskich emeryturach
W indyjskim stylu
Wakacyjna nauka języków
Winni resortowi urzędnicy
Więcej połączeń, mniej upadłości
Węgry: nowe ogniska "śmierci ogniowej" w sadach
Z posiedzenia KERM
Zamów abonament