Trudniej przekonać sklep niż klienta
Promocje towarów rynkowych
Trudniej przekonać sklep niż klienta
Promocje bardzo szybko stały się dla polskich firm ulubioną formą wspierania sprzedaży. Znacznie tańsze od kampanii reklamowych (szczególnie telewizyjnych) , najczęściej nie są zbyt trudne do przeprowadzenia, a w przypadku produkcji o ograniczonej skali lepiej trafiają do konsumentów. Dziś ilość i pomysłowość promocji jest porównywalna z tym, co się dzieje na Zachodzie -- twierdzą specjaliści od marketingu
W przeciwieństwie do kampanii reklamowych, promocje wymagają jednak ścisłej współpracy z hurtownikami i detalistami, co w Polsce jest szczególnie trudne wobec rozdrobnienia sieci handlu, małej powierzchni przeciętnego sklepu, a przede wszystkim krótkowzrocznej polityki wielu właścicieli sklepów, nastawionych przede wszystkim na wysokie marże i szybki zysk. Szefowie niektórych sklepów wręcz wolą nie korzystać z promocji, bo -- jak nam powiedziała kierowniczka supermarketu na warszawskich Bielanach "tylko wprowadzają bałagan". Kiedy indziej właściciele sklepów chętnie korzystają z dobrodziejstw promocji, uważając, że fakt iż producent przekazuje im towar po niższej cenie, wcale nie jest jednoznaczny ze sprzedawaniem tego towaru po niższych cenach także klientom. W efekcie, w wyniku własnej krótkowzroczności zadowala się więc...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta