Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

A może warsztat naprawy tachografów

29 marca 2013 | Prawo i praktyka | Piotr Rogowiecki
Piotr Rogowiecki, ekspert Pracodawcy RP
źródło: Rzeczpospolita
Piotr Rogowiecki, ekspert Pracodawcy RP

Wszystkie pojazdy ciężarowe zarejestrowane po raz pierwszy po 1 maja 2006 r. muszą być wyposażone w liczniki do mierzenia czasu pracy kierowcy. Warto rozważyć powołanie firmy, która zajmuje się takimi urządzeniami

Oczywiście wszelkie czynności związane z tachografami cyfrowymi nie mogą być wykonywane przez przypadkowe podmioty. Mogą być one dokonywane tylko przez tzw. uprawnione warsztaty.

W związku z tym, że mamy dobrze rozwinięty rynek przewozów ciężarowych warto rozważyć otworzenie takiego warsztatu. Aby to zrobić trzeba najpierw poznać zasady określone w ustawie z 29 lipca 2005 r. o systemie tachografów cyfrowych (dalej: ustawa). Jakie one są?

Prezes zdecyduje

Zgodnie z ustawą, prowadzenie warsztatu w zakresie instalacji, w tym aktywacji, napraw lub sprawdzania pod względem zgodności z wymaganiami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1360/2002 tachografów cyfrowych, w tym ich kalibracji, wymaga uzyskania zezwolenia. Jest ono wydawane...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9499

Wydanie: 9499

Spis treści
Zamów abonament