Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak zaplanować sukcesję w firmie

29 marca 2013 | Ekonomia | Kinga Żelazek
Tylko 30 proc. firm rodzinnych ma strategię sukcesji
źródło: Rzeczpospolita
Tylko 30 proc. firm rodzinnych ma strategię sukcesji

Przedsiębiorca powinien mieć strategię przekazania rodzinnego biznesu swojemu następcy.

Około 70 proc. rodzinnych firm upada lub zostaje sprzedanych, zanim druga generacja dojdzie do głosu. Tylko 10 proc. przedsiębiorstw ma szansę przetrwać w rękach rodziny do czasu, kiedy trzecie pokolenie będzie mogło wejść do zarządu – wynika z raportu przygotowanego przez The Boston Consulting Group (BCG). Dlatego przedsiębiorcy, którzy dzisiaj z powodzeniem rozwijają swoje firmy, aby w przyszłości zapewnić ciągłość swojego biznesu, powinni mieć plan sukcesji.

Zdaniem ekspertów na przygotowanie strategii przekazania sterów w firmie nigdy nie jest za wcześnie. – Nawet osoby, dla których emerytura to bardzo odległa przyszłość, powinny mieć plan awaryjny na wypadek, gdyby nie mogły zarządzać swoim przedsiębiorstwem – uważa Wojciech Fedoruk, specjalista ds. zarządzania majątkiem i optymalizacji podatkowej w Departamencie Bankowości Prywatnej BNP Paribas Banku Polska.

Według niego właściciel firmy powinien się zastanowić, czy jego budowany latami biznes będzie funkcjonować, gdy on sam nie będzie w stanie nim zarządzać np. w sytuacji nagłej i ciężkiej choroby. Brak planu przekazania w firmie władzy może, w niespodziewanych sytuacjach życiowych, grozić upadłością spółki, a w najlepszym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9499

Wydanie: 9499

Spis treści
Zamów abonament