Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak zaksięgować reklamację towaru uznaną przez dostawcę

03 kwietnia 2013 | Prawo i praktyka | ag AŁK
źródło: Rzeczpospolita

Spółka kupiła towar od swojego stałego dostawcy. Faktura została opłacona w całości. Jednak okazało się, że część towaru jest wadliwa i złożyliśmy reklamację. Nasz dostawca uznał ją i przyjął zwrot wadliwych towarów. Do wyceny towarów stosujemy stałe ceny ewidencyjne. Jak ująć to zdarzenie w księgach?

Skoro dostawca uznał reklamację i przyjął zwrot wadliwych towarów, to musiał wystawić fakturę korygującą na udokumentowanie przyjętego zwrotu. Taki obowiązek wynika z § 13 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia ministra finansów z  28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9502

Wydanie: 9502

Spis treści
Zamów abonament