Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sukces, czyli prosta strategia

03 kwietnia 2013 | Ekonomia | Jakub Kurasz Zuzanna Reda-Jakima
źródło: Bain & Company

Polscy przedsiębiorcy mają problem z podjęciem decyzji o wyjściu z danej linii biznesowej, nawet jeśli podpowiada to rozsądek – zauważa partner w Bain & Company w rozmowie z Jakubem Kuraszem i Zuzanną Redą-Jakimą.

Rz: W swojej najnowszej książce wspomina pan o trzech podstawowych czynnikach, które przekładają się na wzrost i rozwój firm.

Jeden z najczęstszych powodów, dla których dana firma odnosi sukces lub porażkę, jest bardzo zbliżony do tego, co wpływa na powodzenie lub jego brak w naszym prywatnym życiu. To świadomość tego, kim lub czym się jest i jakie są nasze najmocniejsze strony. gdy stoi się na czele ogromnej firmy, która ma wiele produktów, działa na różnych rynkach, obraca się wśród zróżnicowanych kulturowo społeczeństw, jest niezwykle ważne, by wiedzieć, jakie są nasze unikalne mocne strony i umiejętności. Dzięki temu możliwe będzie zbudowanie instytucji, która będzie się wyróżniać, a to właśnie jest podstawowy czynnik determinujący odniesienie sukcesu. Nie odniesie się sukcesu w biznesie, jeśli jest się takim samym, jak wszyscy inni. To działa w najrozmaitszych branżach, np. w przypadku linii lotniczych, jeśli dany przewoźnik niczym się nie wyróżnia: ani siatką połączeń, ani komfortem przelotów, ani ceną, to nie ma szans utrzymać się na rynku.

Biurokracja tworzy przeszkody i odcina pracowników od szefa. Tym samym gubią oni jego wizję...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9502

Wydanie: 9502

Spis treści
Zamów abonament