Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kłamstwo w oświadczeniu ubezpieczonego nie usprawiedliwia płatnika

12 marca 2014 | Dobra Firma | Anna Abramowska

Krótko i na temat dla „Rzeczpospolitej” | 
Andrzej Radzisław
radca prawny, współpracuje z Kancelarią LexConsulting.pl

Skutki niedopłaty składkowej z powodu nieprawidłowego oświadczenia złożonego przez zleceniobiorcę obciążają płatnika. Czy jest jakiś sposób, aby zabezpieczyć się przed finansowymi konsekwencjami błędu wykonawcy?

Andrzej Radzisław: Płatnik ma obowiązek zgłosić zleceniobiorcę do właściwych ubezpieczeń. W tym celu powinien uzyskać od niego pisemne oświadczenie, czy ze zlecenia podlega on ubezpieczeniom społecznym czy tylko zdrowotnemu.

Jednak nawet jeśli posiada takie oświadczenie, a okaże się ono niezgodne ze stanem faktycznym, nie chroni to płatnika przed obowiązkiem opłacenia zaległych składek na ubezpieczenia...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9786

Wydanie: 9786

Spis treści
Zamów abonament