Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Makaron był dodatkiem do zupy, ale awansował

12 marca 2014 | Ekonomia i Rozwój
Marka Maspeksu najpopularniejsza w Polsce
źródło: Rzeczpospolita
Marka Maspeksu najpopularniejsza w Polsce

Żywność | Na rurki i świderki wydajemy już 900 mln złotych rocznie. Sprzedaż może rosnąć, bo jemy ich wciąż dwukrotnie mniej, niż wynosi średnia europejska.

Beata Drewnowska

Jeszcze kilka lat temu makaron był w naszym kraju przede wszystkim dodatkiem do zup. Dziś w takiej roli występuje coraz rzadziej.

– Już prawie połowa mieszkańców naszego kraju je makaron kilka razy w tygodniu, a niespełna 3 proc. nawet codziennie. Polacy traktują makaron nie tylko jako samodzielne danie, lecz także jako popularny dodatek, także do mięs – mówi „Rz" Marek Dąbrowski, prezes Polskiej Izby Makaronów.

Nie będziemy drugimi Włochami, ale...

Rynek detaliczny makaronu, czyli bez restauracji i barów, wart jest już ponad 900 mln zł. Jeszcze pięć lat temu było to niespełna 770 mln zł, a przed dekadą – 430 mln zł.

Na tym poziomie sprzedaż się nie zatrzyma, bo pomimo dużego skoku popytu na makaron w ostatnich latach jego spożycie jest u nas...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9786

Wydanie: 9786

Spis treści
Zamów abonament