Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Programy lojalnościowe bez oszczędności podatkowych

01 września 2014 | Ekspert księgowy
Michał Majdański
autor zdjęcia: M. P.
źródło: Rzeczpospolita
Michał Majdański

Podatnik, który zlecił agencji reklamowej obsługę konkursu dla konsumentów z wydaniem im nagród, nie ma prawa do odliczenia VAT.

Spółka produkuje materiały izolacyjne. Aby zwiększyć ich sprzedaż zamierza zorganizować akcję promocyjną (konkurs) dla sprzedawców zatrudnionych przez dystrybutorów produktów spółki, pracowników hurtowni i wykonawców budowlanych. Organizację i obsługę konkursu zleci zewnętrznej agencji reklamowej. Usługa agencji obejmuje m.in. wybór i zakup nagród dla uczestników konkursu i ich wydanie nagrodzonym. Spółka uważała, że przysługuje jej prawo do odliczenia całego VAT z faktur za obsługę akcji promocyjnej wystawionych przez agencję reklamową.

Urzędnicy byli innego zdania.  Podkreślili, że aby można było mówić o świadczeniu kompleksowej usługi marketingowej przez agencję jej odbiorcą musiałaby być sama spółka. Natomiast  w opisanej sytuacji odbiorcą świadczeń będą: wnioskodawca (w zakresie nabytej usługi marketingowej) oraz uczestnicy otrzymujący nagrody. Natomiast zgodnie z art. 88 ust. 3a pkt...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9929

Wydanie: 9929

Spis treści

Pierwsza strona

Media planet

Zamów abonament