Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sklepy szukają klientów na stacjach benzynowych

30 października 2014 | Ciekawa ekonomia
Ogromna konkurencja na rynku sprawia, że liczba stacji maleje
źródło: Rzeczpospolita
Ogromna konkurencja na rynku sprawia, że liczba stacji maleje

gospodarka | Współpraca Tesco z PKN Orlen to po Łukoilu i Carrefourze kolejny alians sieci handlowej i paliwowej. Będą następne. Stacje stają się miejscem robienia zakupów.

piotr mazurkiewicz

Na półkach głównie słodycze, napoje energetyczne oraz słone przekąski, do tego w cenach znacznie wyższych niż gdziekolwiek indziej – oto typowa opinia na temat sklepów na stacjach benzynowych. Nic bardziej mylnego. Placówki te właśnie przechodzą prawdziwą metamorfozę. Koncerny paliwowe po sukcesie, jakie przyniosły im hot-dogi i kawa, zorientowały się, że dysponują lokalami z dużym przepływem klientów. I jeszcze większym potencjałem na zwiększenie obrotów sięgających dziś 3 mld zł rocznie (nie licząc paliwa). Jeśli część z tankujących zrobi zakupy podstawowych produktów spożywczych, obroty pójdą w górę.

Apetyt na wyższe obroty

W zwiększeniu obrotów operatorom stacji mają teraz pomóc sieci handlowe, czego przykładem jest właśnie ujawniona umowa Tesco z PKN Orlen. W jej ramach ruszył już pierwszy sklep...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9980

Wydanie: 9980

Spis treści

Ranking szpitali

Zamów abonament