Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Do kogo po odszkodowanie

10 maja 2002 | Raporty | AS

Niespełnione obietnice

Do kogo po odszkodowanie

JAK SKŁADAĆ REKLAMACJE

Pokój z widokiem, tyle że nie na morze, a na zaplecze kuchenne, brud, słabe wyżywienie, nie zrealizowany program imprezy - to tylko kilka przykładów z długiej listy skarg zgłaszanych przez niezadowolonych klientów biur podroży. Okazuje się, że nawet najbardziej przezorni i ostrożni, którzy z rozwagą wybierają biuro i dokładnie zapoznają się z warunkami, jakie firma deklaruje, padają ofiarą nieuczciwych lub nieudolnych organizatorów wypoczynku.

Niezadowolony turysta może się jednak domagać od biura rekompensaty za niedotrzymanie warunków umowy. Jak wyjaśnia Hanna M. Jakonowska z Departamentu Turystyki Ministerstwa Gospodarki, ustawa o usługach turystycznych określa prawa klienta w tej dziedzinie.

U pilota lub rezydenta

Jeśli turysta wypoczywający na Majorce, w Sopocie czy gdziekolwiek indziej uważa, że otrzymuje świadczenia odbiegające od tych, jakie zostały określone w umowie i za które zapłacił, powinien od razu w trakcie pobytu reklamować. Usunięcia uchybień może się domagać u pilota, rezydenta lub innego przedstawiciela organizatora.

Wiele niedociągnięć imprezy,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2615

Spis treści

Fotoreportaż

Zamów abonament