Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklamacja po reklamie

10 maja 2002 | Prawo | HF
źródło: Nieznane

Sprzedaż konsumencka w nowej ustawie

Reklamacja po reklamie

Ustawa ma sprecyzować m.in. obowiązki sprzedawców oraz uprawnienia konsumentów, gdy kupiony przez nich towar nie będzie miał cech, które przypisano mu w reklamie

FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI

MAREK RADWAŃSKI, POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW W POZNANIU

Niektóre przepisy projektu budzą zastrzeżenia. Jeden z nich zwalnia sprzedawcę z odpowiedzialności, gdy wykaże, że nie znał zapewnień o właściwościach towaru. Będzie to przepis- wytrych, pozwalający na czasowe przynajmniej oddalenie roszczeń konsumenta. Nietrudno sobie przecież wyobrazić odpowiedź przedsiębiorcy na reklamację, w której stwierdza, że nie znał tych zapewnień ani sam ich nie składał. W takiej sytuacji część konsumentów na pewno zrezygnuje. Największy sprzeciw budzi przepis określający uprawnienia kupującego, gdy towar będzie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2615

Spis treści

Fotoreportaż

Zamów abonament