Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

VAT i koszty reklamy limitowanej

06 kwietnia 2009 | Dobra firma | Grzegorz Podgórski

Podatnik miał prawo do odliczenia VAT z faktury dokumentującej wydatki na reklamę niepubliczną, bez względu na to, że mogły być zaliczone do kosztów podatkowych jedynie w części nieprzekraczającej 0,25 proc. przychodów

Tak wynika z wyroku NSA z 13 marca 2009 r. (I FSK 99/08).

Spółka prowadząca działalność w zakresie produkcji i handlu ponosiła koszty związane z reklamą swoich towarów i reprezentacją firmy. Pytała, czy może odliczyć VAT od wydatków na reklamę, których kwota przekracza 0,25 proc. przychodu. Do

31 grudnia 2006 r. wydatki na reklamę ponad ten limit nie były kosztem uzyskania przychodu. Zdaniem spółki art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT, odmawiający prawa do odliczenia VAT od towarów i usług w sytuacji gdy poniesione wydatki nie mogłyby być zaliczone do kosztów podatkowych, nie miał w tym wypadku zastosowania. Organ podatkowy uznał to stanowisko za nieprawidłowe.

WSA uchylił decyzję organu. Zdaniem sądu podatnik nie ma prawa do odliczenia tylko wtedy, gdy co do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8286

Spis treści
Zamów abonament