Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Międzylesie kontra trasa

05 września 2009 | Życie Warszawy | Konrad Majszyk
Międzylesie. Mieszkańcy: – Puszczą tędy tranzyt. Ratusz: – Wąska jezdnia to krótkowzroczność
autor zdjęcia: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa
Międzylesie. Mieszkańcy: – Puszczą tędy tranzyt. Ratusz: – Wąska jezdnia to krótkowzroczność
Dzięki tunelowi uda się usprawnić przejazd przez tory linii otwockiej, którymi przejeżdża ponad 110 pociągów na dobę. Kierowcy i karetki Centrum Zdrowia Dziecka codziennie stoją tu w korkach przed szlabanami. Planowana między Mrówczą a Pożaryskiego ulica – dwa razy po dwa pasy – dostosuje się do szerokości odcinka między Pożaryskiego a CZD. Na pozostałych odcinkach ul. Zwoleńska, Żegańska i al. Dzieci Polskich mają jednak tylko po jednym pasie. W przyszłości ma tędy przebiegać zjazd z Trasy na Zaporze, planowanej od lat 80. ubiegłego wieku. Koncepcje zakładają jej budowę od ul. Augustówka na granicy Wilanowa i Mokotowa do Mrówczej w Wawrze. Połączyć ma ul. Czerniakowską-bis, Wał Miedzeszyński, Trasę Olszynki Grochowskiej, Trakt Lubelski i Patriotów. Najważniejszym elementem tej trasy będzie most Na Zaporze, zlokalizowany między Siekierkowskim a tzw. autostradowym.
źródło: Rzeczpospolita
Dzięki tunelowi uda się usprawnić przejazd przez tory linii otwockiej, którymi przejeżdża ponad 110 pociągów na dobę. Kierowcy i karetki Centrum Zdrowia Dziecka codziennie stoją tu w korkach przed szlabanami. Planowana między Mrówczą a Pożaryskiego ulica – dwa razy po dwa pasy – dostosuje się do szerokości odcinka między Pożaryskiego a CZD. Na pozostałych odcinkach ul. Zwoleńska, Żegańska i al. Dzieci Polskich mają jednak tylko po jednym pasie. W przyszłości ma tędy przebiegać zjazd z Trasy na Zaporze, planowanej od lat 80. ubiegłego wieku. Koncepcje zakładają jej budowę od ul. Augustówka na granicy Wilanowa i Mokotowa do Mrówczej w Wawrze. Połączyć ma ul. Czerniakowską-bis, Wał Miedzeszyński, Trasę Olszynki Grochowskiej, Trakt Lubelski i Patriotów. Najważniejszym elementem tej trasy będzie most Na Zaporze, zlokalizowany między Siekierkowskim a tzw. autostradowym.

Aż dziesięć budynków trzeba wyburzyć przy ul. Żegańskiej i Zwoleńskiej z powodu budowy 500 m trasy z tunelem. To pierwszy etap Trasy na Zaporze. Protestujący: – Tiry rozjeżdżą willową okolicę.

Drogowcy planują przebudowę 500 metrów między ul. Mrówczą a Pożaryskiego. W ramach tej inwestycji ma powstać tunel pod torami linii otwockiej i jezdniami ul. Patriotów. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zlecił przygotowanie projektu za 3,3 mln zł.

Buldożery w Wawrze

– To początek budowy schowanej wśród wysokich ekranów trasy tranzytowej, która przetnie Międzylesie na dwie części – mówi „ŻW” Waldemar Kisiel z Międzylesia. – Z powodu budowy aż czterech pasów jezdni i chodników trzeba wyburzać domy – podkreśla.

Czy przez zielone willowe Międzylesie przejdzie buldożer? Jak sprawdziliśmy w ZMID, projektant wytypował do wyburzenia wzdłuż 500-metrowego odcinka...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8414

Spis treści
Zamów abonament