Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klienci muszą uważać na nieuczciwe chwyty

05 września 2009 | Prawo | Michał Kosiarski

Sklepy i usługodawcy wykorzystują różne triki w reklamach, aby przyciągnąć do siebie klientów i sprzedać im swój towar. Te, które wprowadzają konsumentów w błąd, łamią przepisy

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że zdrowie konsumentów naraził sklep sieci Biedronka w Hrubieszowie. Prawie przez dwa lata klienci mogli w nim kupić okulary do czytania. Urzędnicy zarzucili jednak sklepowi, że zatajał ryzyko korzystania z tych szkieł, bo ostrzeżenia dla klientów i instrukcja korzystania były wydrukowane bardzo małą czcionką. Literki miały poniżej milimetra wysokości, mniej nawet od stosowanych w tablicach okulistycznych do badań wzroku. Bardzo małe były też odstępy pomiędzy wierszami. Cała informacja umieszczona była na kilkucentymetrowej karteczce. Trudności z jej przeczytaniem miałyby nawet osoby o bardzo dobrym wzroku. Tymczasem było w niej zalecenie, aby konsultować używanie okularów z lekarzem, a także nie czytać w nich dłużej niż godzinę, bo można mieć...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8414

Spis treści
Zamów abonament