Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Granie na ekranie

26 lipca 1996 | Nauka i Technika | PK

Komputery nie potrafią pokonać człowieka

Granie na ekranie

Gry wideo są jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu komputerowego. Bawiąc się kolejną wersją przebojowej zręcznościowej "strzelaniny" czy nawet gry strategicznej zapominamy całkowicie, że istnieją gry, które dostarczały ludziom wielkich emocji na tysiące lat wcześniej, zanim człowiek wymyślił "przerośnięte liczydło", jakim jest komputer.

Mowa oczywiście o grach takich, jak warcaby, szachy, GO, a nawet sporo młodszy od nich brydż. Doczekały się one swoich komputerowych wersji już na pierwsze elektroniczne maszyny liczące. Obecnie programy grające w szachy są już tak wyrafinowane, że mogą stawić czoło nawet mistrzowi świata. Jeszcze lepiej -- dla komputerów -- sytuacja wygląda, jeżeli chodzi o warcaby, które są grą znacznie mniej skomplikowaną -- maszyny potrafią w ogromnej większości przypadków wygrać z najlepszym człowiekiem. Trudniejsza dla komputerów (i dla programisty) jest gra w GO, wktórej w dalszym ciągu supremacja ludzi jest niezagrożona. Podobnie sprawa wygląda z brydżem, ponieważ nawet najlepszy program nie potrafi dać sobie rady z elementem niepewności i "sztuczną" licytacją przeciwników. W rezultacie, choć programy brydżowe mogą pokonać wiele zespołów, to jednak ulegają najlepszym parom zawodników. ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 815

Spis treści
Zamów abonament