Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zające Flanagana kontra opony Cragga

10 sierpnia 1996 | Plus Minus | PK

Wystawa rzeźby angielskiej XX w. w Paryżu

Zające Flanagana kontra opony Cragga

"Jeden wiek rzeźby angielskiej"? Nazwa wielkiej wystawy poświęconej współczesnym rzeźbiarzom angielskim w muzeum Jeu de Paume w ogrodach Tuileries może dziwić. Zdecydowano się jednak na taki tytuł, by podkreślić niezwykły fenomen, jakim jest rzeźba angielska w XX w. , z jej niezwykłą kreatywnością, ogromną inwencją w wynajdywaniu nowych materiałów rzeźbiarskich i nowatorskich form.

Komisarz wystawy, Daniel Abadie tłumaczy owo zjawisko -- nie mające odpowiednika w żadnym innym kraju -- tym, że rzeźbiarze angielscy kierowali się zawsze zasadą radykalnego zerwania ze swymi mistrzami i poprzednikami. Jeżeli także w innych krajach możemy znaleźć w XX w. wielkich rzeźbiarzy, by choćby wymienić Brancusiego, Arpa, Caldera czy Tinguely'ego, to w żadnym z nich nie było w każdej generacji artystów tej miary, co Moore, Caro, King, Flanagan, czy Cragg.

Wystawę otwierają, oczywiście, rzeźby Henry'ego Moore'a(1898--1986) . I nie wyłącznie dlatego, że jest najsłynniejszym rzeźbiarzem angielskim naszego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 828

Spis treści
Zamów abonament