Rynek napojów czeka hossa
Spożycie napojów będzie u nas rosło – prognozuje firma Euromonitor International. Do 2015 roku najpopularniejszym z nich zostanie woda butelkowana. W szybkim tempie będzie rósł popyt na wina i whisky, których pijemy na razie mniej niż mieszkańcy Europy Zachodniej
Deszczowy lipiec nie sprzyja zakupom wody butelkowanej. – W lipcu jej sprzedaż w Polsce może być nawet o 30 proc. niższa niż przed rokiem – szacuje Paweł Zieliński, wiceprezes spółki GFT Goldfruct produkującej wodę Kinga Pienińska.
To jednak tylko chwilowe zahamowanie popytu. – Spożycie wody będzie w Polsce coraz większe. Będziemy – tak jak w przypadku pozostałych produktów spożywczych – równać do średniej europejskiej – uważa Zieliński. – Wzrostowemu trendowi sprzyjać będzie bogacenie się społeczeństwa, co wiąże się z bardziej świadomym podejściem do właściwego sposobu odżywiania – mówi wiceprezes GFT Goldfruct.
Z najnowszego raportu firmy badawczej Euromonitor International poświęconego światowemu rynkowi napojów wynika, że w 2015 r. statystyczny Polak wypije 94,9 l wody butelkowanej, o niemal 38 proc. więcej niż w 2010 r.
W ciągu najbliższych kilku lat na taki wzrost spożycia zdaniem analityków Euromonitora nie może liczyć żaden z napojów bezalkoholowych w Polsce. Tylko o ok. 7 proc. ma szansę się zwiększyć spożycie per capita soków w Polsce. Rynek ten jest jednak znacznie bardziej nasycony niż rynek wody. Już w 2010 roku statystyczny Polak wypijał według Euromonitora ok. 42 l soków owocowych i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta