W jaki sposób zarejestrować samolot
Świadectwo zdatności do lotu to dokument, który warunkuje możliwość używania statku powietrznego na terytorium Polski
W ostatnich latach zauważa się w Polsce szybko rozwijający się segment podróży lotniczych zarówno cywilnych, jak i świadczonych przez wyspecjalizowanych i zinstytucjonalizowanych operatorów. Z popytem na ten rodzaj podróży rośnie liczba regularnych połączeń lotniczych wewnątrzkrajowych, świadczonych przez coraz większą liczbę przewoźników.
Szczególnie interesująco zapowiada się bieżący rok, kiedy to aż trzech operatorów konkuruje o krajowy rynek połączeń. Wraz z rozwojem lotnictwa pasażerskiego obserwuje się dynamiczny rozwój prywatnego lotnictwa cywilnego.
Coraz większa jest grupa osób, które mogą sobie pozwolić na zakup i użytkowanie prywatnego samolotu. Pojawiły się także wyspecjalizowane firmy oferujące możliwość zostania współwłaścicielem statku powietrznego, co obniża koszty jego użytkowania i utrzymania, a pozwala na dość elastyczne jego użytkowanie
W Polsce zarejestrowanych jest ok. 2584 statków powietrznych (w tym także balony, szybowce). Zasady rejestracji zawarte są w ustawie z 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze.
Trzy możliwości
Po nabyciu statku powietrznego istnieją trzy możliwości jego użytkowania na terenie Polski. Albo można pozostawić go w rejestrze państwa, gdzie uprzednio był użytkowany (w przypadku samolotu używanego) i wtedy najwygodniej jest w całości lub w części przekazać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta