Rośnie ryzyko utraty wsparcia z Unii
Jeśli wielkie dotowane inwestycje kolejowe i informatyczne nie przyspieszą, możemy stracić miliardy złotych
Jak zgodnie wskazują dwaj byli wiceministrowie rozwoju regionalnego: Jerzy Kwieciński, obecnie ekspert BCC, i Waldemar Sługocki, teraz poseł PO, głównym kandydatem do utraty pieniędzy europejskich jest niezmiennie sektor kolejowy. To czerwona latarnia od początku realizacji programu „Infrastruktura i środowisko", z którego są dotowane największe inwestycje kolejowe. Zarezerwowane na nie pieniądze wciąż czekają. Kolej zawarła dotychczas umowy tylko na 36 proc. z przyznanych 20,6 mld zł. Tymczasem w całym sektorze transportu, jak i programie ogółem podpisano już kontrakty na 70 proc. budżetu. Co więcej, kolejarze wydali tylko 3,2 proc. pieniędzy, a w całym sektorze wydano ich już ponad 30 proc.
Nawet nie zaczęli
– Sytuacja na kolei wygląda zdecydowanie najgorzej – mówi Kwieciński. – Wiele...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta