Kiedy w pralni trzeba zapłacić
Mimo poniesionych nakładów przedsiębiorca nie może żądać pieniędzy, jeśli nie wykonał zamówienia, chyba że przed wykonaniem usługi poinformował o prawdopodobnych problemach, a klient zgodził się ponieść ryzyko
- Oddałem do pralni garnitur. Następnego dnia, kiedy przyszedłem po jego odbiór, pracownik powiedział, że nie udało się usunąć jednej z plam i chciałby wyprać go jeszcze raz, stosując nieco inną technologię. Kiedy ponownie, po upływie określonego terminu, przyszedłem do pralni, okazało się, że i ten zabieg był nieskuteczny. Tym razem pracownik oświadczył, że plamy nie da się usunąć i zażądał ode mnie zwrotu poniesionych przez pralnię kosztów. Czy rzeczywiście przedsiębiorca może wymagać takiej płatności? – pyta czytelnik.
Umowa z pralnią chemiczną o czyszczenie odzieży ma charakter umowy o dzieło. Ta regulowana jest przepisami kodeksu cywilnego, zgodnie z którymi przez umowę o dzieło przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do wykonania oznaczonego dzieła,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta