Mocne historie Amerykanów
Twórcy z USA na razie zdominowali festiwal, ale też umieją robić filmy społeczne, jak i delikatne opowieści miłosne
Korespondencja z Wenecji
Po pięcioletniej przerwie wrócił do kina Paul Thomas Anderson, twórca „Magnolii" i „Niech poleje się krew". Tylko to wystarczyłoby, żeby w Wenecji przed pokazem prasowym już pół godziny przed rozpoczęciem seansu pod kinem stała długa kolejka.
Przyciągały jednak i nazwiska aktorów: Joaquima Phoeniksa i Philipa Seymoura Hoffmana, a także sama historia, która miała nawiązywać do początków ruchu scjentologicznego.
Mistrz manipulacji
Akcja „Mistrza" toczy się w latach 50. Freddie Quell (Phoenix) ma za sobą traumę II wojny światowej. Jest prostym facetem, który nie umie znaleźć miejsca w dostatniej Ameryce. Niewiele zresztą potrafi. Los styka go z autorem rozpraw psychologicznych, który dla swojej filozofii zdobywa coraz więcej wyznawców.
– Niewiele wiem o dzisiejszej sytuacji scjentologów. Ale przestudiowałem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta