Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kuszenie klienta

16 grudnia 1996 | Ekonomia | LO

Bonem, prezentem, niższą ceną

Kuszenie klienta

Od kiedy w sklepach nie brakuje towarów i trzeba walczyć o przyciągnięcie klienta, sprzedaż staje się sztuką kuszenia, w której wykorzystywane są różne techniki "bodźcowania" kupującego. Szczególnie wyraźnie widać to w grudniu. Przyrost sprzedaży przedświątecznej nie byłby tak wysoki, gdyby nie akcje promocyjne wobec wybranych grup towarów. Sprzedaży sprzyjają również systemy ratalnych kredytów, do których włączyły się banki. Duże sieci sklepowe oferują bony zakupowe, karty klubowe i karty zobowiązań. Wszystko po to, aby zwiększyć zyski własne i niektórych tylko klientów.

Zakupy z kartą klubowicza

Grzegorz Klyska, kierownik jednego ze sklepów Elektrolandu, nie jest zdziwiony wzrostem grudniowych obrotów. Dotyczy to szczególnie zakupów prezentów "rodzinnych", do których zalicza telewizory, wieże i pralki, a także drogich prezentów bardziej osobistych, jak np. golarki, suszarki do włosów. Uważa, że zakupy są zdecydowanie większe, nie tylko dlatego, że oferta jest bardziej urozmaicona niż np. 4 lata temu, ale sprzedaż jest dodatkowo stymulowana przez specjalistów od marketingu i handlu. To głównie dzięki nim powstał pomysł karty klubowej dla 70 tys. dotychczasowych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 941

Spis treści
Zamów abonament