Cyfrowe radio ruszy nad Wisłą
Polskie Radio jesienią ogłosi przetarg na cyfrowe nadawanie naziemne. Nie wiadomo jednak, jak nowe kanały przyjmą reklamodawcy.
Z planów ogłoszenia przetargu na operatora cyfrowego radia naziemnego cieszą się techniczni operatorzy takich usług – dla nich przetarg na obsługę tej usługi planowany przez Polskie Radio na jesień tego roku jest szansą na uzyskanie dodatkowych wpływów. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji już zapisała Polskiemu Radiu 10 mln zł z przyszłorocznego abonamentu radiowo-telewizyjnego na realizację przetargu, który ma być pierwszym krokiem w uruchomieniu naziemnego nadawania cyfrowego radia (naziemna telewizja od 23 lipca działa już całym kraju).
– Podtrzymujemy chęć wystartowania w przetargu. Wspólnie z Polskim Radiem wciąż testujemy tę usługę w Warszawie, Szczecinie i Kielcach – mówi „Rz" Waldemar Sromek, rzecznik spółki Emitel, która zajmuje się dosyłaniem sygnału naziemnego radia i telewizji.
Wyzwaniem dla nowej usługi będzie najpierw pozyskanie słuchaczy, a następnie – podążających za nimi reklamodawców. Komercyjna konkurencja Polskiego Radia (Grupa Radiowa Agora, Eurozet, RMF FM i Grupa Radiowa Time) już dawno zapowiedziała KRRiT, że nie będzie uczestniczyła w tworzeniu cyfrowego radia naziemnego, m.in. dlatego, że Polaków trudno będzie jej zdaniem namówić do wymiany odbiorników radiowych na takie, które umożliwiają słuchanie w nowocześniejszym standardzie. – Przy koszcie takiego urządzenia na poziomie ok. 350 zł wymiana urządzeń na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta