Polskie owoce chcą podbić światowy rynek z pomocą Unii
Nad Wisłą rośnie produkcja jabłek, truskawek i borówek. Mamy więc możliwość, aby powalczyć o konsumentów w kolejnych krajach.
– Wiosną 2014 roku planujemy złożyć wniosek do Agencji Rynku Rolnego o wsparcie unijne dla kampanii promocyjnej dotyczącej owoców miękkich na rynku wspólnotowym – mówi „Rz" Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP.
Trzyletni program, którego łączny budżet ma przekroczyć 6 mln euro, będzie dotyczył truskawek, malin, porzeczek i borówki amerykańskiej. Wprawdzie Komisja Europejska, która wykłada w przypadku takich działań 50 proc. kwoty, nie zgadza się, aby wychwalać zalety owoców z konkretnego kraju. Nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta