Czujni wydawcy
Czujni wydawcy
Spośród 130 wydawców gazet i czasopism, do których w listopadzie ub. r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wysłał ankietę związaną z badaniem rynku prasowego, wypełnione druki zwróciło niewiele więcej niż połowa. Jeden z wydawców odpisał, że owszem, chętnie odpowiedziałby na pytania, gdyby zadał je nie UOKiK, lecz Urząd Antymonopolowy (nazwa urzędu została zmieniona 1 października 1995 r. )
Urząd podkreśla, że zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu praktykom monopolistycznym ma prawo domagać się od podmiotów gospodarczych, a więc także wydawców, udostępnienia posiadanych informacji w celu przeprowadzenia badań stanu koncentracji gospodarki.
-- Nie ma mowy, aby informacje trafiły do niepowołanych rąk, jesteśmy zobowiązani do zachowania ich w poufności -- poinformował "Rz" Andrzej Graduszyński, wicedyrektor Departamentu Praktyk Monopolistycznych i Ochrony Konsumenta na Rynku Świadczeń Jednostek Infrastruktury w UOKiK.
R. A.


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)