Lojalność wobec firmy
Lojalność wobec firmy
Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes przedsiębiorcy lub klienta. Definicję taką daje art. 3 ust. 1 ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Wśród wymienionych w tym akcie prawnym są i takie, których można się dopuścić w ramach stosunku pracy.
Do czynów takich należą zwłaszcza:
l
przekazanie, ujawnienie lub wykorzystanie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa (art. 11 ustawy) ,
l
nakłanianie osoby świadczącej pracę do niewykonywania lub nienależytego wykonywania obowiązków pracowniczych, a także nakłanianie klientów lub innych osób do rozwiązywania umów z pracodawcą lub do ich niewykonywania albo wykonywania w sposób nienależyty (art. 12 ustawy) ,
l
rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o swoim przedsiębiorstwie lub przedsiębiorcy (art. 14) .
Sekrety przedsiębiorstwa
By określić, na czym polega przekazanie, ujawnienie lub wykorzystanie sekretnych informacji danego przedsiębiorstwa, konieczne jest ustalenie, co należy rozumieć pod pojęciem "tajemnica przedsiębiorstwa". Zgodnie z art. 4 ustawy rozumie się przez to nie ujawnione do wiadomości publicznej informacje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)